GCI/AWACS Guide

Вступ

Цей гайд зроблено за допомогою загальнодоступної інформації та інформації заснованої власним досвідом роботи у DCS World. Цей гайд ніяким чином не відображає реальних операцій, методів GCI/AWACS і не базується на реальному життєвому досвіді. Цей гайд також використовує приклади радіокомунікацій у двох варіантах, українською та англійською мовами, ось приклад:

Повідомлення пілота:
OVERLORD, KESTREL 1-1, radio check please.
OVERLORD, KESTREL 1-1, перевірка зв’язку будь ласка.

Повідомлення GCI/AWACS:
KESTREL 1-1, OVERLORD, read you five.
KESTREL 1-1, OVERLORD, приймаю вас на п’ять

Початок роботи з GCI/AWACS

Перед тим як зайти в онлайн і почати роботу з GCI/AWACS вам потрібно пройти швидкий чеклист:

  • Підберіть собі доречний позивний, наприклад: VIPER 1-1, KESTLER 1-2 також непоганим варіантом є такі позивні як farmer, pastor, але бажано використовувати перші.
    Приклади поганих позовних: Mykhaylo-Zhukov, Damidronchyk та схожі, які важко та довго промовляти.
  • Перевірте на якій частоті працює GCI/AWACS, та основні частоти місії
  • Зайдіть в SRS та налаштуйте ці частоти, щоб Ви не пропустили актуально інформацію по роботі GCI/AWACS, або якщо Ви зайшли пізніше не пропустили інформацію по противнику та загрозам.

Після проходження цього чеклиста можна починати роботу з GCI/AWACS. Для того щоб зробити ‘реєстрацію’, Ви повинні злетіти з аеродрому та після зльоту зв’язатися з GCI/AWACS

OVERLORD, KESTREL 1-1, check in for CAP.
OVERLORD,KESTREL 1-1, готовий до місії CAP

Замість CAP Ви можете використовувати будь-яку іншу місію, яку Ви готуєтесь виповнювати.

KESTREL 1-1, OVERLORD, Radar Contact, continue as planned.
KESTREL 1-1, OVERLORD, Розпізнані, продовжуйте за планом.

Ви успішно зареєструвалися у GCI/AWACS і маєте право виконувати свою місію на полі бою, також одразу з реєстрацією Ви маєте право попросити будь-яку додаткову інформацію про яку буде написано згодом.

Основні поняття цілей та орієнтування за допомогою BRAA та BULLSEYE

У будь-який момент після зльоту Ви маєте право запросити у GCI/AWACS інформацію будь-якого роду, починаючи положенням вашого літака відносно BULLSEYE закінчуючи напрямком тої чи іншої групи літаків чи активних розрахунків ППО противника.

Для розуміння новачків, що таке BRAA, BULLSEYE та інші страшні слова.
BRAA (Bearing Range Altitude Aspect) – з англійської Курс Дальність Висота Аспект.

Приклад BRAA:
BRAA, 110/10, 2 thousand, hot/heading North.
BRAA, 110/10, 2 тисячі, hot/курс на північ.

110 - курс від Вас до цілі у градусах.
10 - відстань зазвичай у морських милях, якщо не вказано інше.
2 - Висота цілі, зазвичай у футах, якщо не вказано інше.

Якщо Ви зрозуміли чітко BRAA Вам не обов’язково повторювати його, у відповідь можете сказати свій позивний.

BULLSEYE – це фіксована вигадана точка на полі бою, на яку часто орієнтуються пілоти та GCI/AWACS, вона відображається на мапі F10 так:

HOT – це одне із скорочень яке використовують коли хочуть сказати напрямок (у даний момент) цілі відносно пілота якому BRAA було адресовано.

Приклади такого використання BRAA(На рисунку показано червоною стрілкою ворог, а зеленою пілот, який просив BRAA):
HOT – ціль тримає від курс 0°-30°на Вас
FLANK – ціль прямує від 30° до 60° на Вас
BEAM – ціль прямує від 60° до 120° від Вас
COLD – ціль прямує від 120° до 180° від Вас

На рисунку зображено, що ворог тримає аспект hot:

Приклад використання BULLSEYE, нічого не змінюється окрім того що тепер BRAA рахується не від пілота, а від фіксованої точки BULLSEYE.

OVERLORD, KESTREL 1-1, request alpha check BULLSEYE.
OVERLORD, KESTREL 1-1, прошу alpha check відносно BULLSEYE.

KESTREL 1-1, OVERLORD, alpha check BULLSEYE 110/30, good alpha check.
KESTREL 1-1, OVERLORD, alpha check відносно BULLSEYE 110/30, пройшли успішно.

На даному прикладі показано як пілот просить “alpha check” – це процедура яку зазвичай роблять після зльоту разом із реєстрацією, щоб упевнитися де відносно точки BULLSEYE Ви знаходитесь.

Також GCI/AWACS може давати загальну інформацію по карті бойових дій (picture) та може доповідати про різні загрози їх кількість і тд. Наприклад:

All stations, OVERLORD picture update, 3 groups, 5 contacts. 
North group BULLSEYE 348/45, 5 thousand, heading West, 1 ship, fulcrum. 
East group BULLSEYE 90/55, 15 thousand, heading South-East, 2 ship, unknown. 
West group BULLSEYE 235/80 30 thousand, heading North, 2 ship, fighters.

Всі станції, OVERLORD оновлена інформація по противнику, 3 групи, 5 контактів. 
Північна группа BULLSEYE 348/45, 5 тисяч, курсом на захід, єдиний контакт, fulcrum. 
Східна группа BULLSEYE 90/55, 15 тисяч, південно-східним курсом, 2 контакти. 
Східна група BULLSEYE 235/80 30 тисяч, курсом на Північ, 2 контакти, винищувачі.

Як Ви можете бачити “picture” може бути різний, але сенс один, дати всю важливу інформацію про найближчі до BULLSEYE три (або менше)групи противника які становлять загрозу

Пошук цілей, бій та повернення на базу

На момент коли Ви в повітрі та Ви не знаєте де знаходиться ціль, але хочете вступити в бій Ви можете використати “Bogey Dope”, тим самим просячи найближчу до Вас ціль.

OVERLORD, KESTREL 1-1, Bogey Dope.

KESTREL 1-1, OVERLORD, BRAA 250/25, 15 thousand, hot.
KESTREL 1-1, OVERLORD, BRAA 250/25, 15 тисяч, hot.

У випадку якщо цілей немає замість BRAA буде сказано “Clear”
Також є важливий запит “Declaire”, коли пілот не знає яку ціль взяв у захват, або хоче впевнитися яке походження цілі, щоб дізнатися це використовують “Declaire”.

OVERLORD, KESTREL 1-1, group BRAA 110/30 5000, DECLARE.

KESTREL 1-1, OVERLORD, contact at BRAA 110/30 confirmed as friendly current altitude 5000.
KESTREL 1-1, OVERLORD, контакт на BRAA 110/30 підтверджена як дружня, поточна висота 5000.

У цьому діалогу пілот знайшов ціль на даному BRAA та задав питання стосовно цієї цілі так як не знав чи ворог це, чи друг, GCI/AWACS підтвердив що це дружня ціль. У процесі виконання вашої місії GCI/AWACS може запитати у вас стан ваших підвісок та палива, щоб розуміти чи маєте Ви можливість працювати надалі, та по яких цілях, таку інформацію бажано казати разом з реєстрацією:

KESTREL 1-1, OVERLORD, say state.
KESTREL 1-1, OVERLORD, повідомте ваш стан.

OVERLORD, KESTREL 1-1, 4/1/2, by 7 point 5.
OVERLORD, KESTREL 1-1, 4/1/2, на 7 кома 5.

Де 4/1/2 репрезентує 4 ракети з активним радаром, такі я AIM-120, 1 з напів активним радаром, такі як AIM-7, 2 ракети з інфрачервоною головкою, такі як AIM-9 та 7.5 – 7500 фунтів палива, також мінус може бути додано якщо ваш літак не заряджений пушкою.

OVERLORD, KESTREL 1-1, 4/1/2, minus, by 7 point 5.
OVERLORD, KESTREL 1-1, 4/1/2, мінус, на 7 кома 5.

Також у процесі Вашої місії ви можете наткнутися на ворожі розрахунки ППО, у разі коли вас взяли у твердий захват Ви повинні повідомити про це GCI/AWACS

OVERLORD, KESTREL 1-1, SPIKED 270°.
OVERLORD, KESTREL 1-1, захват з 270°.

KESTREL 1-1, SPIKE RANGE 17, HOSTILE, SA-11.
KESTREL 1-1, відстань від захвату 17, ворожий БУК

Коли по вам зробили пуск ракети:

KESTREL 1-1, Missile launch.
KESTREL 1-1, Запуск ракети БУК по мені.

У цей момент Ви маєте негайно відвернути від ракети та GCI/AWACS може надати Вам курс за яким рекомендується відхід:

KESTREL 1-1, defend, heading 250, missile bearing 070.
KESTREL 1-1, захищайтесь, курс 250, курс ракети 070

Такий-само принцип працює і для повітряних цілей. Коли Ви відпрацювали всією амуніцією і Ви плануєте повернутися на базу, Ви повинні сказати про це GCI/AWACS

OVERLORD, KESTREL 1-1, Winchester* RTB*

Winchester* означає, що Ви повністю відпрацювали всім озброєнням і повертається на базу.
RTB* (Return To Base) – з англійською повернення на базу.

KESTREL 1-1, OVERLORD, fly heading 150/40.
KESTREL 1-1, OVERLORD, летіть курсом 150/40

Якщо виникають питання по фразеології/матеріалу, будь ласка напишіть в discord указаний в секції “Вступ”, відповіді на популярні запитання буду викладати для більш детального ознайомлення. Не бійтесь робити помилки, тільки на помилках ми й вчимось. Почуємося на частоті😉

Залишити коментар